Vragen over inloggen

  • Als je inlogt moet dat echt met de gebruikersnaam of het e-mail adres die wij van je kenden op het moment dat jouw Foundation account aangemaakt is. Dat kan je controleren in de email die je hebt ontvangen toen je account aangemaakt werd. Dat e-mail adres is het adres dat ook is gebruikt voor jouw account. In diezelfde e-mail staat ook de juiste gebruikersnaam.
  • Het maakt niet uit of je inlogt met je gebruikersnaam of met je e-mail adres.
  • Als je in de tussentijd een ander e-mail adres hebt verkregen, verzoeken we je dat aan het kantoor door te geven, dan passen we dat ook in de database aan en kunnen we het ook handmatig aanpassen in jouw account voor het register.

Wachtwoord aanmaken lukt niet, wat moet ik doen?

  • Er is een account voor je aangemaakt, de details (gebruikersnaam) heb je ontvangen per email. In diezelfde e-mail staat ook de link om zelf te eigen wachtwoord aan te maken. Als je jouw wachtwoord was vergeten en geklikt hebt op ‘wachtwoord vergeten’ of vergelijkbaar, heb je ook deze e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken ontvangen.
  • Als je op de link klikt in die email en er gebeurt niets of je krijgt de melding dat de link niet meer geldig is.
  • Je probeert het nog een keer en het resultaat is hetzelfde… het werkt niet.

Wat kan er aan de hand zijn?

  1. Er zit teveel vertraging tussen het versturen van de email met de link en het bezorgen er van door jouw provider. Dan is de link niet meer geldig.
  2. Je hebt er op geklikt, ging even een glas water halen of pleegt een telefoontje en gaat even later verder. De link is dan niet meer geldig.
  3. Je hebt geklikt, en gebeurde niets… leek het. Je hebt weer een nieuwe link aangevraagd op de site bij inloggen, nu ontvang je wel een email met een link om je eigen wachtwoord aan te maken. Je klikt er op… en het werkt niet… want de email die je ziet is feitelijk de eerste email die door jouw provider te laat bij je bezorgd is, dus die link is allang verlopen.

Oplossingen

  1. Check of je email verbinding goed werkt. Stuur bijvoorbeeld een email naar jezelf, bij voorkeur met een ander account dat het ontvang email adres. De email hoort binnen 30 seconden ontvangen te zijn.
  2. Klik op de link in de email en doe onderwijl niets anders, dus maak het af zonder onderbreking. (Privacy wetgeving zorgt ervoor dat elk risico voor de gebruiker wordt vermeden, vandaar het ‘achter elkaar’ binnen een bepaalde tijd, zodat niemand anders erbij kan)
  3. Vraag niet te snel een nieuwe email met link aan: je vraagt aan, wacht minstens 5 minuten, klikt in je email programma op het ‘verversen’ teken zodat het programma controleert of er nog emails voor je zijn. De aangevraagde email met de link voor je wachtwoord hoort in 99,5% van de keren binnen 5 minuten ontvangen te zijn.
  • Stuur een email met het verzoek om handmatig een wachtwoord voor je aan te maken.
  • Zet in die email:
    – Jouw naam
    – Gebruikersnaam
    – wat er aan de hand is
  • Afhankelijk van de beschikbaarheid van de beheerder van (de technische kant van) de website ontvang je deze binnen enkele dagen (meestal sneller) een email met daarin een nieuw wachtwoord.